Akademia Życia

Terapia, jasnowidzenie to moja pasja. Udzielam konsultacji, porad duchowych oraz przepowiadam przyszłość. Jednak nie jestem typową wróżką czy jasnowidzem. W swojej pracy staram się nakierować Cię na właściwą drogę i zwrócić uwagę na te aspekty twojego życia, które Ci umykają, a mogą rozświetlić drogę twojego życia.

Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 27 stycznia 2013

Pozycjonowanie sklepu internetowego



Przeglądając poradniki dla osób prowadzących e-biznes na pewno natknęliście  się na termin "pozycjonowanie". Ostatni rok przyniósł prawdziwy obłęd na punkcie pozycjonowania i korzystania z usług płatnego pozycjonowania. Praktycznie każdy kto szuka oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego, poszukuje rozwiązań przyjaznych wyszukiwarkom tzw. SEO (Search Engine Optimization).

Sklepy internetowe coraz częściej używają oprogramowania, które wspomaga proces pozycjonowania ich witryn internetowych poprzez szereg automatycznie działających mechanizmów wspierających pozycjonowanie i indeksowanie w wyszukiwarkach.
Pozycjonowanie sklepu jest serią prac i zabiegów mających na celu doprowadzenie do sytuacji, gdy witryna zajmuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. Ideałem jest miejsce pierwsze, choć równie dobrym i tańszym rezultatem jest pozycja druga czy nawet czwarta.
Operacja pozycjonowania wymaga sporej wiedzy o tym, jak działają wyszukiwarki i jak tworzy się strony internetowe, przy czym każda wyszukiwarka rządzi się innymi prawami. Ile jest wyszukiwarek, nikt chyba nie zliczy. Na szczęście nie trzeba się większością zajmować, ponieważ ilość osób, które je odwiedza jest znikoma. Opierając się na danych instytutu badań i opinii publicznych  internauci korzystają najczęściej z  przeglądarki Google, Yahoo, gooru, szukacz i WOW. Oprócz wymienionych często odwiedzane są wyszukiwarki znanych portali internetowych takich jak: Wirtualna Polska, Onet.pl i Interia.pl.   Dlatego nasze działania głównie powinny się skupić się na dobrym indeksowaniu w popularnych wyszukiwarkach.
Istnieje liczna grupa podmiotów świadczących płatne usługi pozycjonowania, często uciekając się do nieuczciwych praktyk, utrudniając zwykłym stronom otrzymanie pierwszych miejsc. Pozycjonowanie "szybkie" wymaga dużej wiedzy i sporego zaangażowania osoby, która dba o pozycję sklepu w wynikach poszukiwania. W skutecznym pozycjonowaniu liczą się najbardziej:
- opis i frazy słów sklepu internetowego. Nieskomplikowane i łatwo wpadające w ucho słowa kluczowe stanowią jeden z ważnych elementów, aby naszą stronę wyszukiwarka internetowa dobrze identyfikowała z zawartością i ustawiała w miarę na wysokiej pozycji. Definiowane tagi i słowa kluczowe strony są to ważne z punktu widzenia pozycjonowania wpisy znajdujące się na każdej stronie sklepu.
-Krótkie i w miarę czytelne linki naszej strony. Url strony sklepu oczywiście zależy od domeny. Ważne żeby była łatwa do zapisania i zapamiętania przez potencjalnego użytkownika. Ponadto przyjazne adresy URL produktów i kategorii - w pasku adresu wyświetlana jest nazwa produktu, lub kategorii, w której klient się znajduje. Taki zabieg nie tylko poprawia czytelność nawigacji po sklepie, ale stanowi też skuteczne narzędzie, które przyczyni się do osiągnięcia wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania w Google i innych wyszukiwarkach internetowych. Poza tym umożliwi łatwe zidentyfikowanie i wejście użytkownika  do naszego  sklepu poprzez wyszukiwany produkt.
- kod HTML i narzędzi integracyjnych, zwiększające pozycje w wyszukiwarce. Z punktu widzenia wyszukiwarek bardzo ważnym elementem jest jakość kodu stron sklepu. Jeśli wyszukiwarka widzi nic nie znaczący gąszcz kodu, tabel, oznaczeń, stylów - nie jest w stanie dotrzeć do właściwej treści strony.
Na rynku polskim znajdują się firmy świadczące usługi profesjonalnego pozycjonowania sklepu.  Zajmują się one profesjonalnym doradztwem oraz dysponują nowoczesnymi narzędziami informatycznymi, umożliwiającymi  poprowadzenie naszego e-biznes do pełnego sukcesu w branży sprzedażowej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz