Rynek
sprzedaży internetowej odnotowuje dynamiczny przyrost każdego roku. Założenie
sklepu internetowego jest w obecnych czasach coraz częstszą praktyką zarówno
wśród już istniejących sklepów stacjonarnych jak i wśród firm rozpoczynających
swoją działalność. Sklep internetowy zaczyna stanowić trzon działalności firmy,
nie będąc już mało opłacalnym dodatkiem, jako witryna internetowa, a głównym
źródłem przychodu.
Zaletą tego
typu sprzedaży jest to, iż nie wymaga zbyt dużych nakładów finansowych, nie
wymaga szczególnego doświadczenia w sprzedaży, oszczędza czas oraz nie generuje
kosztów w postaci wynajmu lokali, magazynów, zakupu towarów oraz zatrudniania
ludzi. Dlatego coraz więcej osób,
zakładając swój pierwszy biznes właśnie myśli o tego typu prowadzeniu
działalności. Wiele z tych osób zapewne
ma fantastyczne pomysły na temat prowadzenia takiego interesu, ma wybrany już
typ towarów, produktów oraz usług, które by widziało w swoim sklepie
internetowym. Jednakże często się zdarza ze nie mają pojęcia jak się za to
zabrać tak od strony czysto technicznej. Założenie sklepu internetowego można omówić w
czterech prostych krokach:
Krok 1 – Założenie
działalności gospodarczej- sprawy administracyjno-prawne
Zgodnie z prawem polskim, aby rozpocząć sprzedaż w Internecie należy założyć działalność gospodarczą. Po założeniu działalności w sądzie okręgowym, wpisaniu firmy do rejestru oraz nadaniu numerów NIP i REGON możemy zacząć handel w Internecie. W sklepie internetowym należy umieścić swoje pełne dane - jako podmiotu prowadzącego sklep. Twój klient powinien bez problemu znaleźć informacje kto jest właścicielem sklepu oraz gdzie znajduje się jego siedziba. Wymagany jest również przejrzysty regulamin sklepu oraz regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną.
Zgodnie z prawem polskim, aby rozpocząć sprzedaż w Internecie należy założyć działalność gospodarczą. Po założeniu działalności w sądzie okręgowym, wpisaniu firmy do rejestru oraz nadaniu numerów NIP i REGON możemy zacząć handel w Internecie. W sklepie internetowym należy umieścić swoje pełne dane - jako podmiotu prowadzącego sklep. Twój klient powinien bez problemu znaleźć informacje kto jest właścicielem sklepu oraz gdzie znajduje się jego siedziba. Wymagany jest również przejrzysty regulamin sklepu oraz regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną.
Krok 2 – wybór asortymentu- czyli co będziemy
sprzedawać ?
Czy już masz pomysł na to co będziesz sprzedawać ? Jeśli nie, to czas się nad tym zastanowić. Po wyborze sprzedawanego asortymentu należy określić kto będzie twoim klientem. Sprawa ta jest bardzo istotna ponieważ grupa docelowa odbiorców twojego towaru determinuje dalsze twoje działania, związane z dotarciem do twoich klientów docelowych poprzez właściwą reklamę i promocję sklepu, odpowiadającą na ich potrzeby. Szczegółowo na ten temat możemy poczytać na stronie: http://sklep.galeria-online.pl/co-sprzedawac-w-sklepie-internetowym/
Czy już masz pomysł na to co będziesz sprzedawać ? Jeśli nie, to czas się nad tym zastanowić. Po wyborze sprzedawanego asortymentu należy określić kto będzie twoim klientem. Sprawa ta jest bardzo istotna ponieważ grupa docelowa odbiorców twojego towaru determinuje dalsze twoje działania, związane z dotarciem do twoich klientów docelowych poprzez właściwą reklamę i promocję sklepu, odpowiadającą na ich potrzeby. Szczegółowo na ten temat możemy poczytać na stronie: http://sklep.galeria-online.pl/co-sprzedawac-w-sklepie-internetowym/
Krok 3 -
Adres www Twojego sklepu internetowego
Nadszedł czas aby zastanowić się nad adresem internetowym, który będzie również szyldem i wizytówką Twojej firmy. Ważne żeby nazwa była w miarę nie skomplikowana i łatwa do zapamiętania i oczywiście spójna z działalnością jaka chcesz prowadzić na twojej witrynie internetowej ( np. z asortymentem produktów, usługa, lub grupa docelowa nabywców). Na stronie www.dns.pl można sprawdzić czy nazwa/ domena naszej strony nie jest już zajęta. Jeśli posiadasz już swój adres internetowy lub domenę internetową przejdź do dalszych działań.
Nadszedł czas aby zastanowić się nad adresem internetowym, który będzie również szyldem i wizytówką Twojej firmy. Ważne żeby nazwa była w miarę nie skomplikowana i łatwa do zapamiętania i oczywiście spójna z działalnością jaka chcesz prowadzić na twojej witrynie internetowej ( np. z asortymentem produktów, usługa, lub grupa docelowa nabywców). Na stronie www.dns.pl można sprawdzić czy nazwa/ domena naszej strony nie jest już zajęta. Jeśli posiadasz już swój adres internetowy lub domenę internetową przejdź do dalszych działań.
Krok 4 – Budowa
i uruchomienie strony
Jeżeli już wiesz jaką działalność
będziesz prowadził i jak będzie nazywała się twoja strona to teraz przechodzimy
do spraw czysto technicznych. W tym punkcie należy:
- zająć się częścią graficzna strony www sklepu,
- umieścić stronę WWW sklepu na serwerze internetowym. Zakup serwera i
domeny,
- wdrożyć i uruchomić oprogramowanie do zarządzania stroną oraz obsługa
jej przez klienta.
W tym
wypadku warto ta część powierzyć specjalistom. Jeżeli sam nie jesteś
informatykiem, a zależy ci na profesjonalnym wygładzie i profesjonalnej
obsłudze twojego serwera sklepu to warto wybrać firmę informatyczną, która sama
się zajmie strona techniczną twojej witryny, czyli dobierze odpowiedni serwer i
domenę do potrzeb twojego sklepu, dostarczy i wdroży odpowiednie intuicyjne
oprogramowanie do obsługi twojego serwisu. Firmy tego typu służą pomocą przy
administrowaniu serwisem od strony technicznej. Dodatkowo świadczą serwis
gwarancyjny oraz konsultacje techniczne, dotyczące oprogramowania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz